Paletin yüklənmə qaydası və beynəlxalq standartları 

2 Fevral 2023 - 12:26

Palet, malların yığılması, saxlanması, daşınması və saxlanması üçün istifadə olunan anbarda təkrar istifadə edilə bilən konteynerdir.

Beynəlxalq yük daşımalarında fitosanitar və digər tələblərə cavab verən sertifikatlı Fin və ya Avropa paletlərindən istifadə olunur. Daxili bazarda hər hansı bir palet uyğun gəlir - müəyyən bir növ və sinif seçimi istifadə mühitindən və yükün özündən asılıdır.

Paletlərin əsas növləri:

- Avro paletlər (EUR), ölçülər: 800   1200   145;
- Maliyyə paletləri və ya Fin paletləri (FIN), ölçülər: 1000   1200   145;
yük çoxlu palet, ölçülər: 1000   1200   145;
- Çoxlu yük paleti, ölçüləri: 800   1200   145;
- Eurobox (EUR-box), ölçülər:   8001200800

Paletli malların daşınması üçün logistika sxemini tərtib edərkən, nəqliyyat vasitəsi modelinin və onun üçün qoşqu seçimi, yük maşınına neçə paletin yerləşdiyindən asılıdır. 20 tona qədər yükgötürmə qabiliyyətinə malik ən çox yayılmış çadırlı furqonların standart ölçüləri avtomobil boyu 1200 mm uzunluğunda iki altlıq yerləşdirmək üçün eni ilə hesablanır.


Buna əsaslanaraq, kuzovun faydalı daxili sahəsinin eni 2,5-2,5 m, avtomobil nəqliyyatının uzunluğu isə onun daşıma qabiliyyətindən asılıdır və ümumi 20 tonluq yük maşınlarında 13 m-ə çatır. 1200 × 1000 mm ölçülü standart altlıqlardan istifadə edərkən, belə bir qoşquda 26 ədədə qədər paletləşdirilmiş yük var. Avropa standartı 1200×800 mm olan paletlərdən istifadə eyni ölçülü yük maşınında onların tutumunu 33 ədədə qədər artırır.


Palet növünün seçimi yalnız daşınan malların xüsusiyyətlərindən və ölçülərindən asılıdır. Maşının iki pillədə yüklənməsi inertial yanal vibrasiyaların artan amplitudası səbəbindən arzuolunmazdır. İkinci pillədə yerləşən yük daha yüksək “uti”-yə məruz qalacaq ki, bu da malların zədələnməsinə, onun yerdəyişməsinə, balansın itirilməsinə və mənfi dalğalanmaların olması və balanssızlığın yaranması səbəbindən nəqliyyat vasitəsinə nəzarətin pisləşməsinə səbəb ola bilər. 


Kombinə edilmiş yüklər şəraitində kiçik ölçülü yüklərin daşınmasını həyata keçirmək daha asandır. Çatdırılmanın bu növü iri ağır yükdaşıyan avtomobillərin bütün üstünlüklərindən yararlanmağa və avtomobil və sürücü xidmətlərindən fərdi istifadə üçün artıq ödənişlərdən qaçmağa imkan verir.


Standart altlıqlarda düzgün şəkildə qablaşdırılan kiçik ölçülü yüklər bütövlük zəmanəti ilə çadır yarımqoşqusunda çatdırılacaq. Eyni zamanda, yük maşınının ölçüsünün göndərici üçün əhəmiyyəti yoxdur. Belə birləşmiş daşınmaların dəyəri fərdi çatdırılmadan daha ucuzdur.

Əksər yük şirkətləri xüsusi temperatur şəraiti tələb etməyən malların çatdırılması üçün aşağıdakı növ furqonlardan istifadə edirlər:

-    standart tarpaulin qoşqu;
-    L-formalı mikroavtobus JUMBO;
-    iki qoşqudan ibarət yol qatarı.


İcazə verilən çəki təkcə ən böyük yükün deyil, həm də nəqliyyat vasitəsinin kütləsidir. Yol səthinə, körpü konstruksiyalarına və yerüstü keçidlərə yükləmə çox vacibdir, buna görə də bütün nəqliyyat sisteminin yüklənmiş kütləsi ümumi yollarla daşınması üçün böyük ölçülü yüklərin ölçülərindən heç də az əhəmiyyət kəsb etmir.


Ağır çəkilərin geniş konsepsiyası altında yük maşınları düşür, yüklü vəziyyətdə kütləsi daha çoxdur:


  - ikioxlu üçün 18 t;
  - üçoxlu 25 t;
  - Dörd ox üçün 32 ton
.

Həmçinin ümumi kütləsi daha çox olan yol qatarları:


  - üçoxlu üçün 28 t;
  - dörd oxlu üçün 36 t;
  - beş oxlu üçün 40 t;
  - altı oxlu üçün 44 t.


Bütün yüklənmiş nəqliyyat sisteminin ümumi çəkisi 44 tondan çox olarsa, yolun hərəkət hissəsinin dağılması təhlükəsi yaranır. Bu səbəbdən belə daşıma üçün nəqliyyat icazəsi tələb olunur.